قیچی میلگرد بر چیست؟

قیچی میلگرد بر چیست؟



قیچی میلگرد بر چیست چه کاربرد هایی دارد؟ در این مقاله از آهن جم می خواهیم بدانیم قیچی میلگرد یا همان گیوتین میلگرد چه کاربرد و انواعی دارد. همانطور که میدانید میلگرد یکی از از مقاطع بسیار پر مصرف در ساختمان سازی می باشد.اما میلگرد به صورت شاخه های ۱۲ متری در سازه ها و سایر نقاط ساختمان استفاده نمیشود.

بلکه متناسب با هر اندازه و شکلی که نیاز است برش خورده و عملیات خم کاری روی آن انجام می شود .از این رو برای برش میلگرد ها در اندازه های مورد نیاز از قیچی میلگرد استفاده میشود. قیچی میلگرد در دو نوع دستی و برقی وجود دارد که هر کدام برای برش سایزهایی از میلگرد کاربرد دارند. برای برش سایزهای بالای میلگرد که دارای قطر ضخیم تری هستند نیاز به قیچی های قوی تری می باشد.


قیچی میلگرد یکی از ابزار آلات پرکاربرد و مهم می باشد که اغلب ساختمان سازان و آهن فروشان از آن استفاده می کنند. در ادامه این مقاله انواع قیچی میلگرد را بررسی می نماییم.


انواع دستگاه های برش میلگرد


قیچی میلگرد یکی از ضروری ترین ابزار آلات و ماشین آلات صنعتی می باشد که در پروژه های ساختمانی به آن نیاز است. این دستگاه نام های متفاوتی دارد که از جمله آنها می‌توان به قیچی برش میلگرد ،دستگاه برش میلگرد ،گیوتین میلگرد، قطع کن میلگرد و میلگرد بُر اشاره کرد. قیچی های میلگرد بُر در سه نوع دستی ،هیدرولیک و گیربکسی وجود دارند. که به توضیح هر کدام می پردازیم.


قیچی میلگرد دستی 


قیچی میلگرد دستی ساده ترین وسیله برای برش میلگرد میباشد.این وسیله به نام مفتوا بر هم شناخته میشود.زیرا این قیچی فقط قابلیت برش میلگرد های نازک و مفتول هارا دارد.


نوع دیگری از قیچی میلگرد دستی وجود دارد که میلگرد های ضخیم تر تا حدود سایز20 را برش میدهد که عکس آنرا مشاهده میکنید.


قیچی میلگرد هیدرولیک


یکی از رایج ترین قیچی میلگرد  قیچی های هیدرولیک به شمار می‌رود .این دستگاه ها در مدل های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. سیستم برش میلگرد در این دستگاه ها از طریق نیروی یک جک هیدرولیکی تامین شده و عملیات قطع کردن میلگرد را انجام میدهد. معمولاً در برش با این دستگاه ها سطح مقطع میلگرد کمی دچار دفرمگی میشود و  سرعت برش میلگرد نسبتاً پایین است.


یکی از دلایل محبوبیت و رایج بودن دستگاه های هیدرولیکی برش میلگرد قیمت مناسب شان می باشد. در این سیستم برشی بعد از برش میلگرد توسط تیغه عملیات بازگشت جک به صورت دستی می باشد. این دستگاه ها نیز انواعی دارند و در مدل های پرتابل قابل حمل، چهار چرخ صنعتی، دوچرخه پیکانی، چهار چرخ پیکانی تولید می شوند .


قیچی میلگرد گیربکسی یا مکانیکی


یکی دیگر از انواع قیچی میلگرد که کاربردها فراوانی دارد و رایج میباشد میلگرد بر گیربکسی است. هر وقت که زمان برای ما معیار باشد و بخواهیم در مدت زمان کمی تعداد بیشتری میلگرد را برش دهیم استفاده از دستگاه گیربکسی توصیه میشود. دستگاههای گیربکسی در برش میلگرد سرعت اجرای بالاتری دارند.

این قیچی های برش علاوه بر سرعت بالاتر نسبت به قیچی های هیدرولیکی دقت بالاتری هم در برش میلگرد دارند .نام دیگر این دستگاه ها میلگرد بر مکانیکی نیز می باشد .سیستم برش در این دستگاه ها چرخ فلایویل میباشد. یکی از مزیت های برش میلگرد با این دستگاه ها سیستم برگشت جک اتوماتیک می باشد.

یعنی پس از آن که جک جلو آمد و برش میلگرد را انجام داد به صورت اتوماتیک به عقب باز می گردد. و مانند دستگاه های هیدرولیک نیاز نیست که آن را به صورت دستی در جای خود قرار دهیم. سرعت برش میلگرد این دستگاه ها بسیار بالا بوده و توانایی برش ۳۲ عدد میلگرد را در یک دقیقه دارد.



دستگاه اره نواری


یکی دیگر از دستگاه هایی که توانایی دارد قطعات با ضخامت بالا را برش دهد این دستگاه می باشد .وارد شدن این دستگاه در صنعت انقلاب عظیم ایجاد شد. این دستگاه علاوه بر قابلیت برنامه ریزی به صورت اتوماتیک ساز و کارهای مربوط به عمل برش را انجام می دهد. و همچنین می تواند قطعات را به صورت زاویه دار برش دهد.



اره لنگ


یکی دیگر از دستگاه هایی است که برای برش فلزات و قطعات مورد استفاده قرار می‌گرفت اره لنگ است. عملیات برش با استفاده از این ابزار با حرکت جلو و عقب دستگاه بود. این دستگاه به دلیل اینکه در زمان برش پلیسه و ضایعات بسیاری تولید می کند استفاده از آن منسوخ شده است.


دستگاه اره دیسکی


این دستگاه دارای تیغه های مختلفی است که به آسانی با استفاده از آن فلزات را برش می دهند.


دستتگاه برش واترجت


این دستگاه برای انجام کار خود از موتور های آبی پرفشار کمک می گیرد. البته امروزه این دستگاه بیشتر برای برش سنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. و استفاده از آن در برش میلگرد بسیار کم و محدود میباشد.


اره های دستی


یکی از قدیمی ترین و ساده ترین ابزارها برای برش میلگرد اره های دستی می باشند. نوع دندانه های این اره ها میتواند متفاوت باشد. اگر میلگرد نازک باشد از اره دندان ریز و اگر ضخیم باشد از اره هایی با دندان های سایز بزرگتر استفاده میشود .با این ابزار بزرگترین میلگردی که می توان برش داد میلگرد سایز ۶ و ۸ می باشد.

این وسیله بسیار پرخطر است و حتماً باید در کنار دقت در هنگام اجرای کار از لوازم و تجهیزات ایمنی مخصوص این کار استفاده کنیم زیرا احتمال شکستن تیغه یا پرتاب پلیسه وجود دارد.


نکات مهم برای خرید قیچی برش میلگرد


سرعت برش:

یکی از موارد مهم در هنگام خرید دستگاه قیچی میلگرد سرعت برش آن می باشد. دستگاه های گیربکسی پرسرعت ترین دستگاه ها برای برش میلگرد شما می روند


سیستم برق دستگاه:

سیستم برق دستگاه ممکن است که تکفاز یا سه فاز باشد که توجه به این نکته نیز مهم است. معمولاً دستگاه های تکفاز نسبت به مدل های سه فاز قدرت کمتری دارند. هرچه توان الکتروموتور بیشتر باشد قدرت برش و خم کاری دستگاه نیز بیشتر می شود.


ابعاد دستگاه:

دستگاه های برش میلگرد ابعاد متفاوتی دارند که باید با توجه به فضای کارگاه خود دستگاه را در ابعاد مورد نیاز تهیه نمایید. به طور کلی دستگاه های غیر اصولی که ابعاد خیلی بزرگی دارند، در حمل و جابجایی مشکل ساز هستند.

سیستم برش: نوع برش دستگاه نیز یکی از موارد مهم می باشد و می تواند در نتیجه نهایی و مقطع برش و کیفیت برش تعیین کننده باشد.

پرتابل یا ثابت بودن دستگاه :یکی دیگر از عوامل مهم در خرید دستگاه این است که دستگاه قابلیت جابجایی و حمل و نقل مناسبی داشته باشد از این رو تهیه قیچی های چرخدار گزینه مناسب تری است.



انواع برش میلگرد


همانطور که میدانید میلگرد در ساخت و ساز و سایر نقاط ساختمان مصرف و کاربردهای بسیار زیادی دارد. از این رو میلگرد برای استفاده در ساختمان سازی به صورت شاخه ۱۲ متری یا کلاف میلگرد استفاده نمی‌شود .بلکه میگرد یا کلاف میلگرد در سایز های مدنظر برش داده میشود. عملیات برش میلگرد به دو روش کلی صورت می گیرد که در ادامه به آن می پردازیم.


برش سرد میلگرد


یکی از روش های برش میلگرد برش سرد می‌باشد که مزایا و فواید زیادی دارد. برای اجرای این روش قاعدتاً وسایل و ابزاری مورد نیاز است، که عبارتند از :


قیچی دستی ساده

قیچی دستی نصب شده بر روی پایه

انواع قیچی و گیوتین هیدرولیک و گیربکسی


از قیچی میلگرد دستی برای برش میلگرد هایی در سایز کوچک استفاده می کنند. قیچی میلگرد دستی فیکس شده بر روی پایه نیز میتواند تا قطر ۱۲ و ۱۶ را هم برش دهد و قیچی های هیدرولیک و صنعتی هر سایز میلگردی را برش می دهند.

یکی دیگر از ابزار هایی که برای برش میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه فرز می باشد. البته که این روش برش میلگرد به دلیل خطرات زیاد و پرتاب پلیسه منسوخ شده است. برای برش میلگرد به روش سرد دستگاه های متنوعی در بازار موجود می باشند .برای اجرای این روش حتماً باید به وزن میلگرد توجه شود و با توجه به وزن، سایز و قطر میلگرد روش مناسب را برای برش انتخاب کنیم.

دستگاه های برش سرد میلگرد عبارتند از ;

واترجت اره نواری

اره دیسکی

اره دستی

اره لنگ

مزایای برش میلگرد به روش سرد

پرت برش در این روش بسیار کم می باشد.

دقت بالا بوده و قطعات یک اندازه ایجاد می‌شوند.

مقطع برش در این روش کمترین دفرمگی را دارد.

در این روش آلودگی و گاز سمی منتشر نمی شود.

در روش سرد پرتاب پلیسه ناشی از برش نداریم.

معایب برش میلگرد به روش سرد

نیاز به تخصص کافی برای کار با دستگاه

هزینه های سرویس و نگهداری دستگاه


منبع

نکات مهم در خرید بالابر ساختمانی

نکات مهم در خرید بالابر ساختمانی


قرقره دستگاه به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند سیم بکسل را به اندازه کافی بپیچاند و از پیچیده شدن سیم دور شفت گیربکس و بوجود آمدن حوادث جلوگیری نماید.


برای دیدن قیمت بالابر ساختمانی به سایت ما مراجعه کنید.


قلاب مورد استفاده در دستگاه، مقاومت مناسب جهت بلند کردن بار را با توجه به ظرفیت بالابر داشته باشد.


سیم بکسل مورد استفاده در دستگاه متناسب با وزن بالابر باشد و از لحاظ کیفیت و مقاومت در سطح مناسب و استاندارد باشد.


لوله ها و پایه های دستگاه که شاسی دستگاه را تشکیل می دهند مقاومت لازم جهت بار را داشته باشند.


کیفیت گیربکس مورد استفاده در دستگاه در سطح مطلوبی بوده و دنده های گیربکس از آلیاژ با کیفیت باشد تا ظرفیت مناسب را جهت حمل بار داشته باشد.


دارا بودن ریلی بلند که باعث ایجاد فاصله مناسب بالابر از ساختمان شود الزامی است، تا از گیر کردن مصالح به بدنه ساختمان جلوگیری بعمل آید.


نکته: در زمان انتخاب شاسی مناسب برای بالابر می بایست دقت لازم را به عمل آورد، زیرا شاسی می بایست مقاومت لازم را برای بار با ظرفیت تعیین شده داشته باشد. ساختار باکت باید به گونه ای باشد که ورق آن مقاومت لازم را داشته باشد و زیر فشار دفرمه نشود.


کاربرد بالابر کارگاهی و ساختمانی


از جمله کاربری های این نوع بالابر ها می توان به موارد زیر اشاه نمود:


جهت بارگیری در ماشین آلات ساختمانی مانند کامیون


در زمان ساخت و ساز برای جابجایی مصالح بین طبقات


در بخش صنعت برای انتقال بار در کارخانجات و انبارها


برای انتقال آب از داخل چاه


که در انواع جرثقیل کارگاهی، بالابر صنعتی، بالابر انبار، بالابر رستورانی، بالابر خانگی، بالابر کارخانه ای، بالابر چند منظوره می باشد.


نحوه نصب بالابر


نحوه نصب بالابر همانند خرید بالابر متناسب با پروژه از اهمیت بالایی برخودار است. شیوه نصب آن باید به نحوی باشد که ایمنی دستگاه هنگام جابه جایی بار و همچنین ایمنی افراد در حال کار در کارگاه حفظ شود. رعایت نکات زیر جهت نصب بالابر الزامی می باشد:


تمام اجزای بالابر را به محل نصب (پشت بام) منتقل کنید.


در ابتدا پایه های بالابر را به صورت برعکس در فاصله حدودا 3 متری (طول ریل بالابر) از یک دیگر مستقر کنید.


سپس ریل را از انتهای سربسته آن در داخل پایه ها به طوری که جلوی پشت بام قرار گیرد جایگذاری کنید و پیچ های آن را محکم ببندید.


به علت سنگین بودن بالابر هنگام جابه جایی جهت چرخاندن آن به سمت لبه پشت بام از کمک چند نفر استفاده کنید. (دقت کنید که عمل چرخاندن پایه ها و ریل باید به صورت همزمان صورت بگیرد.)


وقتی که بالابر در جای خود مستقر شد اقدام به گذاشتن سنگ و پاکت مصالح بر روی پایه های بالابر کنید تا از خطر سقوط جلوگیری شود. (در صورت نصب بالبر به صورت دائمی توصیه می شود پایه ها به صورت کامل بر روی پشت بام جوش داده شود.)


باکس موتور بالابر را درون ریل جایگذاری می کنیم. دقت کنید که باکس باید داخل ریل به نرمی حرکت کند و به هیچ وجه از ریل بیرون نیاید.


جهت رفع خطر بیرون افتادن باکس از درون ریل توصیه می شود از یک خاموت یا میلگرد برای بستن انتهای ریل استفاده شود.


پس از نصب بالابر به صورت کامل از کابل برق مناسب جهت تامین نیروی برق موتور استفاده شود.


در انتها قبل از روشن نمودن دستگاه برای اولین بار از پر بودن روغن واسکازین گیربکس اطمینان حاصل کرده و سپس دستگاه را روشن نمایید. (روغن مناسب گیربکس واسکازین نمره 140 می باشد. همچنین ظرفیت مخزن روغن گیربکس حدود 1 لیتر است.)


تعمیر و نگهداری بالابر


برای افزایش عمر بالابربه نکات زیر توجه فرمائید:


الکتروموتورهای استفاده شده در بالابر ها در برابر رطوبت و آب مقاوم نبوده و باید از ورود آب به داخل بخش برقی جلوگیری شود. همچنین موتور بالابر هر 3 ماه یکبار بازدید شود.


گیربکس های مخصوص بالابری همواره باید تحت مراقبت بوده و روغن آن چک شود.


همواره سیم بکسل مورد استفاده بازدید گردد و در صورت شکستگی و خرابی تعویض گردد.


به هیچ وجه از سیم بکسل رشته رشته و شکسته استفاده نشود.


قسمت انتهایی سیم بکسل به دلیل وجود قلاب خرابی بیشتری دارد که در موقع خرید بالابر متراژ سیم بکسل را بیشتر محاسبه کنید تا در مرور زمان بخش خراب را حذف کرده و قلاب را به قسمت سالم سیم بکسل ببندید.


قسمت باکس، جعبه یا کلسکه را به آرامی حرکت داده تا با ضربات زیاد به بدنه ریل آسیبی وارد نشود.


در آماده سازی اولیه کرپی و اتصالات را به خوبی محکم کرده و از این امر اطمینان حاصل نمایید.


وزنه های تعادل مورد استفاده را به خوبی انتخاب کرده تا دچار مشکل نشود.


واسکازین گیربکس بصورت دوره ای بررسی شود. اغلب واسکازین 140 مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی انواع بتونیر دیزلی و برقی

معرفی انواع بتونیر (دیزلی و برقی)


صنعت ساختمان‌سازی یکی از صنایع مهم و بااهمیت زندگی انسان است که با پپدایش تکنولوژی و فناوری، دچار تحولات چشمگیری شده است. از آن جایی که این صنعت نقش بسیار مهمی در زندگی انسان بازی می‌کند ما قصد داریم در ادامه به صورت اختصاصی یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های این صنعت تحت عنوان بتونیر را به شما معرفی می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا با نمونه‌های مختلف این دستگاه بیشتر آشنا شوید و بتوانید از قابلیت‌های منحصر به فرد آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.



بتونیر یکی از جدیدترین دستگاه‌های بتن‌ریزی است که به آن ملات‌ساز، خلاطه و میکسر بتن نیز می‌گویند. این دستگاه که از قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردار است، در حال حاضر در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شود البته، در نظر داشته باشید که میان انواع مختلف این دستگاه از لحاظ کارایی تفاوت قابل ملاحظه‌ای وجود دارد و هر کدام برای اهداف خاصی طراحی شده‌اند.



اجزای بتونیر



اصلی‌ترین بخش هر بتونیر، شاسی و دیگ است. این دو بخش به دلیل اهمیت زیادی که دارند از فولاد آهنی سخت و ورق فولادی متشکل می‌شوند. تولید کنندگان پس از ساخت، دیگ و شاسی را اپوکسی و رنگ می‌کنند. این امر سبب جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی می‌شود. از دیگر اجزای مهم این ابزار می‌توان به فرمان اشاره کرد که نقس بسزایی ایفا می‌کند.




انواع بتونیر و کاربرد آن‌ها



برای این که بیشتر با بتونیر و کارای آن آشنا شوید ما اینک پر کاربردترین نمونه‌های این محصول را به شما معرفی می‌کنیم و آن‌ها عبارتند از:



بتونیر ساده



یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های بتونیر، بتونیر‌های ساده هستند. این مدل بتونیر‌ها با نیروی دست کار می‌کنند و برای پروژه‌های کوچک طراحی شده‌اند.



بتونیر هیدرولیکی



دومین محصولی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، بتونیر هیدرولیکی نامیده می‌شود. این مدل بتونیر‌ها در ظرفیت بالای ۵۰۰ لیتری تولید می‌شوند و می‌توانند سرعت و کیفیت کار را به صورت قابل ملاحظه‌ای بالا ببرند. از این رو، در حال حاضر در پروژه‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیار پر کاربرداند.



بتونیر دو چرخ



سومین نوع از بتونیر‌ها نیز بتونیر‌های دو چرخ هستند. این مدل از بتونیر‌ها که در ظرفیت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند، داراری دو چرخ هستند و با نیروی انسانی کار می‌کنند. برای پروژه‌های معمولی بتونیر‌های دو چرخ کارایی قابل قبولی دارند.



بتونیر باکت‌دار



نوع دیگری از نمونه‌های این محصول، بتونیر‌های باکت‌دار هستند که از نوع رولیک لاستیک فشرده، ساخته شده‌اند و دارای شاسی‌های چهار چرخ و فرمان تخلیه گیربکسی هستند. البته این مدل از بتونیرها، حالت نیمه هیدرولیک دارند و با ظرفیت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند.



بتونیر چهار چرخ



آخرین نوع از بتونیرها، بتونیر‌های چهار چرخ هستند. این مدل از بتونیر‌ها یک موتور دیزلی ۳۰۰ لیتری دارند که قدرتی برابر ۶.۵ اسب بخار تولید می‌کند. بتونیر‌های چهار چرخ، می‌توانند سرعت و دقت پروژه‎‌های بزرگ را به سرعت قابل ملاحظه‌ای بالا ببرند.



کاربرد بتونیر



بتونیر به دلیل قابلیت‌های منحصر به فردی که دارد در حال حاضر در حوزه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مهم‌ترین آن‌ها نیز به شرح ذیل است:



انجام آزمایش‌ها و تست‌ها صنعتی



یکی از معمول‌ترین کاربرد‌های بتونیر سر ساختمان است. از این دستگاه برای میکس کردن و ترکیب کردن بتن و ملات استفاده می‌شود.



آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی



امروزه بتونیر در برخی از آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی جهت جداسازی یا ترکیب مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد و نقش بسیار مهمی در پروژه‌های علمی بازی می‌کند.



قیمت بتونیر



مقدار قیمت بتونیر براساس مؤلفه‌های مختلفی تعیین می‌شود، به همین دلیل نیز این محصول در بازه‌های زمانی مختلف با قیمت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود و نمی‌توان به صورت قطعی در مورد قیمت آن صحبت کرد. اما این در حالی است که مسائل مالی همیشه در اولویت هستند و نباید آن‌ها را نادیده گرفت. از این رو، ما در این قسمت به صورت اختصاصی در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم و نکاتی که در حین تعیین قیمت بتونیر مورد توجه قرار می‌گیرند را به اطلاع شما می‌رسانیم و این نکات عبارتند از:



برند


یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که در حین تعیین قیمت بتونیر، مورد توجه قرار می‌گیرد برند این محصول است که طبیعتاً هر چه معتبرتر باشد، قیمت بیشتری برای محصولات خود در نظر می‌گیرد.



نوع موتور



از دیگر مؤلفاتی که در حین تعیین قیمت بتونیر مورد توجه قرار می‌گیرد، نوع موتور آن است. موتور‌های که قدرت بیشتری دارند و از لحاظ کارایی در رده بالاتری دارند باعث می‌شوند قیمت نهایی این دستگاه افزایش پیدا کند.



مدل



نکته دیگری که در حین تعیین قیمت بتونیر مورد توجه قرار می‌گیرد، مدل آن است. قاعدتاً هر چه مدل این دستگاه جدیدتر باشد، قابلیت‌های بیشتری و بهتری دارد و با قیمت بالاتری در بازار به فروش می‌رسد.



راهنمای خرید بتونیر



از آن جایی که بتونیر انواع مختلفی دارد و در حال حاضر توسط کمپانی‌های متعددی به بازار عرضه می‌شود، ممکن است افرادی که اطلاعات کافی در مورد این محصول ندارند، در حین خرید آن دچار سردگمی شوند و به راحتی نتوانند بهترین نمونه این دستگاه را پیدا کنند. اینک ما برای این که بتوانیم به خریداران این محصول کمکی کنیم، نکاتی که در حین انتخاب این محصول باید مورد توجه قرار بگیرد را به اطلاع شما می‌رسانیم و این نکات عبارتند از:



قدرت موتور



زمانی که برای خرید بتونیر به بازار مراجعه می‌کنید، قبل از هر چیزی قدرت موتور آن را بررسی کنید. قدرت و دور موتور این دستگاه باید با نوع کار شما همخوانی داشته باشد.



ضخامت دیگ



اگر قصد خرید بتونیر را دارید حتماً به میزان ضخامت دیگ آن دقت کنید. این قطعه باید با استفاده از ورق‌های آلومینیومی ضخیم ساخته شده باشد تا در حین کار سوراخ نشود و کارایی لازم را داشته باشد.



ظرفیت



یکی دیگر از نکاتی که در حین خرید بتونیر باید مورد توجه قرار بگیرد، ظرفیت این محصول است. این نکته را در نظر داشته باشید که افراد حتماً باید بر اساس نوع کار خود در مورد این موضوع تصمیم‌گیری کنند تا اهدافی که در نظر دارند، محقق شود و در حین کار به مشکل نخورند.


تذکر: اگر در مورد مشخصات فنی بتونیر و انواع آن اطلاعات کافی ندارید، حتماً حتماً قبل از این که برای خرید آن اقدام کنید، با یک کارشناس مشورت کنید و راهنمایی بگیرید. از این طریق هم سریع‌تر به نتیجه می‌رسید، هم انتخاب بهتری خواهید داشت.



سخن پایانی


ما امروز در مورد بتونیر صحبت کردیم و انواع آن را به طور کامل به شما معرفی نمودیم. این دستگاه پرطرفدار در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد بسیار و انواع زیادی دارد که توضیح داده شدند. ناگفته نماند کاربرانی که قصد تهیه انواع بتونیر را دارند، می‌توانند به سایت میکسر بتن سهند ابزار مراجعه فرمایند. در آخر نیز امیدواریم مطالب عنوان شده در این مطلب برای افرادی که از دستگاه استفاده می‌کنند، مفید باشد و بتواند در انتخاب بهترین نمونه این دستگاه به آن‌ها کمک کند.



منبع

https://aftabnews.ir/fa/news/886526/معرفی-انواع-بتونیر-دیزلی-و-برقی

آشنایی با پرکاربردترین ابزارآلات ساختمانی

آشنایی با پرکاربردترین ابزارآلات ساختمانی


آشنایی با کاربرد ابزارهای ساختمانی همچون میکسر بتن و روش عملکرد آن‌ها، شما را قادر می‌سازد با اطمینان تصمیم‌گیری کنید که کدام ابزار برای کدام کار بهترین انتخاب است. این شناخت به شما کمک می‌کند تا در زمان تخصیص وظایف یا جذب نیروی انسانی، از توانمندی و مهارت هر فرد در حوزه خاص مطلع شوید. در واقع، برای داشتن مدیریت موثر در پروژه‌ها، فهم صحیح از ابزارها و کاربردهای آن‌ها بسیار ضروری است.



پرکاربردترین ابزارآلات ساختمانی



حضور ابزارآلات مناسب همچون میکسر بتن در هر صنعت به‌سرعت و کیفیت انجام کارها ارتقا می‌بخشد. در واقع، برای پیاده‌سازی هر پروژه و فعالیت، نیاز به تعدادی از ابزارهای تخصصی است تا مسیر فرایند به‌درستی پیش برود. صنعت ساخت‌وساز نیز به ابزارآلات خاص و منحصربه‌فرد خود نیاز دارد که باتوجه‌به عملکرد و کاربردهای گوناگون، اهمیت زیادی در انجام وظایف دارند. شناخت انواع ابزارآلات ساختمانی و درک کاربردهای آنها، در انتخاب صحیح ابزارها و تصمیم‌گیری موثر دارای اهمیت فراوانی خواهد بود.




میکسر بتن



مخلوط‌کن، خلاطه یا میکسر بتن، ابزاری است که برای ترکیب آب، سیمان، و سنگدانه (شن و ماسه) به‌منظور تولید بتن تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه به دو نوع اصلی میکسر پیوسته (برای مقیاس بزرگ) و بچه میکسر (برای مقیاس کوچک تا متوسط) تقسیم می‌شود.


میکسرهای پیوسته عملیات اختلاط و تخلیه بتن تازه را به‌صورت پیوسته انجام می‌دهند، درحالی‌که میکسرهای کوچک برای اختلاط و ریختن بتن به‌صورت گروه به گروه به‌کار می‌روند. میکسر بتن معمولا شامل اجزا و تجهیزات متنوعی است که برای عملکرد بهینه و تولید بتن باکیفیت استفاده می‌شوند. این اجزا عبارتند از :




دیگ بتن

رینگ غلتک دیگ

مجرای دیگ

تیغه

غلتک دیگ

قیف ورود مواد

راهنمای جریان

ناودانی یا شوت اصلی

ناودانی یا شوت تکمیلی

مخزن آب

شمارشگر دیگ

زیر شاسی

وسیله عملگر

وسیله راه‌اندازی

سکوی کار

موتور روغن هیدرولیک



این اجزا همگی با همکاری و هماهنگی به‌منظور تولید و مخلوط‌کردن بهترین بتن ممکن در یک کامیون میکسر بتن مورد استفاده قرار می‌گیرند.



کاربردهای دستگاه میکسر



در عملیات مختلف ساخت‌وساز، دستگاه میکسر بتن به‌منظور مخلوط‌کردن مصالح و تولید بتن به‌کار می‌رود. این دستگاه نه‌تنها برای ترکیب سیمان، سنگ‌دانه‌ها و آب کاربرد دارد؛ بلکه در تولید سنگ مصنوعی نیز استفاده می‌شود. در فرایند تولید سنگ مصنوعی، استفاده از دستگاه میکسر برای بتن ضروری است تا مواداولیه به‌طور متناسب با یکدیگر ترکیب شوند و سنگ با کیفیتی به تولید برسد. این دستگاه در پروژه‌های مختلف از جمله ساختمانی، مسکونی، تعمیرات مکان‌های مسکونی و تجاری با موفقیت مورداستفاده قرار می‌گیرد.




قیچی‌های میلگرد بر



تمامی کارخانه‌ها، میلگردهای خود را در شاخه‌های ۱۲ متری تولید می‌کنند؛ این در حالی است که در برخی موارد، نیاز به محصولات با طول بیشتر یا کمتر در بتن وجود دارد. محصولاتی که خشک و شکننده هستند، با هر ابزاری قابل خم‌کردن نیستند و در برخی موارد، سعی در خم‌کردن آن‌ها می‌تواند منجر به شکستگی شود. برای برش این محصولات، قیچی میلگرد بر می‌تواند بهترین گزینه باشد.


میکسر بتن و قیچی‌های میلگرد بر از جمله ابزارهای ضروری در هر پروژه ساختمانی به‌شمار می‌رود. میلگردها در بخش‌های مختلف ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرند، به‌ویژه در عملیات آرماتوربندی که نیاز به خم‌کاری و برش میلگردهای مختلف دارد. قیچی‌های میلگرد بر با رعایت اصول فنی و مقاطع مشخص، این عملیات را بادقت و کارآمدی انجام می‌دهند.




بالابرهای ساختمانی



بالابر ساختمانی وسیله‌ای است که برای جابه‌جایی و انتقال بارها به ارتفاع‌های مختلف در پروژه‌های ساختمانی به‌کار می‌رود. این دستگاه از انواع مختلف مکانیزم‌ها و موتورها برای ایجاد نیرو و حرکت استفاده می‌کند. بالابرهای ساختمانی همانند میکسر بتن، نقش بسیار مهمی در افزایش بهره‌وری و کارایی در صنعت ساخت‌وساز دارند.


آنها به امکان جابه‌جایی مصالح و تجهیزات سنگین به ارتفاع‌ها و طبقات مختلف کمک می‌کنند. این دستگاه‌ها با انواع مختلف، از بالابرهای تک‌فاز تا سه‌فاز، باتوجه‌به نیازها و شرایط محیطی مختلف در بازار موجود هستند.


ویبراتور بتن



ویبره زدن بتن یکی از مراحل حیاتی و مهم در یک پروژه ساختمانی است که توجه ویژه‌ای باید به آن داشت. ویبراتورهای بتن با قدرت لرزش بسیار قوی مجهز به این ویژگی هستند. در هنگام بتن‌ریزی در یک پروژه ساختمانی، ارائه بتن با ویژگی‌های مقاومتی و قدرتی بالا امری حیاتی خواهد بود.


ویبراتور بتن با جدا کردن هوای اضافی از داخل بتن، موجب حذف حباب هوای مضر می‌شود و با متراکم کردن مخلوط بتن، چگالی و مقاومت آن را بهبود می‌بخشد. اگر بتن به‌درستی ویبره نشود، حباب‌های هوای مضر در بتن باقی می‌مانند و سبب ضعف ساختاری آن می‌شود.




خاموت زن



با پیشرفت دستگاه‌های صنعتی مانند میکسر بتن و افزایش فعالیت‌های ساخت‌وساز در جهت تسهیل و اجرای سریع پروژه‌های عمرانی، استفاده از ماشین‌آلات ساختمانی به طرز چشمگیری رو به افزایش است. یکی از دستگاه‌های حیاتی در این زمینه، دستگاه خاموت زن یا خم‌کن میلگرد به‌شمار می‌رود. این دستگاه از انرژی الکتریکی برای تبدیل به انرژی مکانیکی استفاده می‌کند. از مزایای خاموت زن می‌توان به‌سرعت، دقت بالا و قیمت مناسب اشاره نمود.




دستگاه فرز



این وسیله یک ابزار قدرتمند در کارهای سنگ‌تراشی است که با استفاده از برق فعال می‌شود. با راه‌اندازی آسان این دستگاه، می‌توان به سادگی از آن برای عملیات برش سنگ بهره برد. توجه‌به تعمیرات و نگهداری مناسب این دستگاه، علاوه‌بر افزایش طول عمر آن، می‌تواند به کاهش هزینه‌های مرتبط با آن کمک کند.




ابزارآلات ساختمانی برای ایمنی افراد



تضمین ایمنی کارکنان در محیط کار از اهمیت بسزایی برخوردار است. این ابزارها و تجهیزات نه‌تنها از آسیب‌های جسمی و حادثه‌های ناگوار جلوگیری می‌کنند؛ بلکه میزان بهره‌وری در پروژه‌های ساختمانی را نیز افزایش می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، کلاه ایمنی، لباس‌های حفاظتی، کفش ایمنی، عینک ایمنی، دستکش ایمنی و سایر وسایل مشابه از جمله این ابزارها و تجهیزات مهم برای افزایش سطح ایمنی در محیط کار ساختمان به‌شمار می‌روند.




استفاده از دستگاه‌های ایمنی مانند سیستم‌های جلوگیری از افتادن افراد از ارتفاع، دستگاه‌های اطفا حریق و نشانگرهای ایمنی نیز از اقداماتی است که به ایمنی کارکنان در صنعت ساختمان کمک می‌کند.




جمع‌بندی



ابزارهای ساختمانی مورداستفاده در هر پروژه ساختمانی به نوع و خصوصیات آن پروژه بستگی دارد. از میکسر بتن تا ماشین‌های ساختمانی بزرگ، در هر فعالیت ساخت‌وساز از ابزارآلات متنوع استفاده می‌شود. این ابزارها جهت انجام وظایف مختلفی کاربرد دارند. به‌طورکلی، استفاده از این ابزارآلات ساختمانی به‌سرعت و کارایی در فرایند ساخت‌وساز کمک می‌کند. باید به یاد داشت که علاوه‌بر مصالح و تجهیزات مختلف، استفاده از تجهیزات ایمنی شخصی نیز برای حفاظت از کارکنان امری ضروری است.



منبع